Andrej@RealitniExperti.sk I 0902 677 321
Nedarí sa Vám prilákať vážneho kupujúceho na obhliadku? Chcete pri predaji dosiahnuť čo najvyššiu cenu nehnuteľnosti a neviete ako na to? Chcete, aby bol kupujúci z veľkej miery naklonený ku kúpe ešte pred samotnou obhliadkou? Okrem správne nastavenej ponukovej ceny je to hlavne FOTOGRAFIA NEHNUTEĽNOSTI, ktorá predá Vašu nehnuteľnosť tým, že zaujme vážneho kupujúceho.
Na začiatku je potreba si uvedomiť, že predaj nehnuteľnosti je hra s číslami. Čím viac ľudí dokážete prilákať na obhliadku, tým máte väčšiu pravdepodobnosť, že ju predáte a dokonca, že ju predáte i za vyššiu cenu. Pretože iba ten záujemca, ktorý príde na obhliadku, kúpi Váš byt alebo dom.
Či dokážete zaujať dostatočný počet potenciálnych kupujúcich, v prvom rade závisí od MARKETINGU NEHNUTEĽNOSTI (nastavenie ponukovej ceny a prezentácia nehnuteľnosti). Každý odborník z oblasti marketingu Vám potvrdí, že v marketingu existuje jedno zlaté pravidlo – OBAL PREDÁVA.
Ako malý názorný príklad môžeme uviesť produkty spoločnosti APPLE. Okrem iných dôležitých vecí, zakladateľ spoločnosti Apple a úspešný vizionár Steve Jobs sa rozhodol zamerať na design produktov. Výsledok: lojálni zákazníci, ktorí kupujú výrobky i bez toho, aby ich „dennodenne masírovali“ reklamou, predaj výrobkov sa udržuje na maximách a v súčasnej dobe je spoločnosť APPLE najhodnotnejšia spoločnosť na svete z pohľadu kapitalizácie, t.j. hodnota všetkých akcií spoločnosti (712,06 mld. USD ku dňu 20.2.2017 – zdroj: http://finance.yahoo.com/)
Ak chceme predať nehnuteľnosť za čo najvyššiu cenu, musíme sa na predaj pozrieť zo strany kupujúceho. Je potrebné si „obuť jeho topánky“ a položiť si nasledujúce otázky:
Uvedieme si zopár príkladov, aby ste lepšie pochopili tento princíp. Fotografie naľavo sú vytvorené majiteľom nehnuteľnosti a porovnávacie fotografie, ktoré som vytvoril:
A: Ak by ste boli na strane kupujúceho, na ktorý z bytov by ste sa radšej šli pozrieť?
B: Ktorý z bytov je podľa Vás hodnotnejší?
C: Aký byt je z Vášho pohľadu svetlejší?
D: Z akého bytu na Vás pôsobí väčší pocit domova?
E: Za ktorý byt by ste boli ochotný zaplatiť vyššiu cenu?
F: Ktorý z bytov vnímate ako priestrannejší?
G: Na ktorej lodžii si viete skôr predstaviť oddych pri vínku a kochať sa výhľadom?
Najväčšou výhodou je to, že vážny záujem kupujúcich, nie je otázkou najnižšej ceny. Ani Apple neponúka najnižšie ceny vo svojom segmente, práve naopak. Produkty, ktoré ponúka patria medzi tie najdrahšie vo svojich kategóriách a predsa je to najväčšia spoločnosť na svete s lojálnymi zákazníkmi, ktorí čakajú dlhé rady, ak príde nový výrobok na trh. Ich spôsob ako dosiahnuť úspech bolo odlíšiť sa od konkurencie.
Rovnako to platí aj v oblasti predaja nehnuteľnosti. Na to, aby ste prilákali čo najväčší počet vážnych kupujúcich potrebujete sa odlíšiť od konkurencie. Musíte kupujúcich presvedčiť, že práve Váš byt/dom je pre nich ten najideálnejší v porovnaní s inou nehnuteľnosťou. Musíte ich presvedčiť, že radšej by mali prísť na obhliadku Vášho bytu, ako bytu v susednom vchode.
Najjednoduchším spôsobom ako to docieliť, je radikálne znížiť cenu nehnuteľnosti. Isto mi dáte za pravdu, že to nie je našim cieľom. Je to však najdrahší spôsob, ktorým prichádzate o potenciálny zisk.
Našim primárnym cieľom je však predať nehnuteľnosť za čo najvyššiu cenu a v termíne, aký nám vyhovuje. Preto vážnych kupujúcich musíme presvedčiť, že hodnota bytu/domu je vyššia ako cena, za ktorú ju predávame. A najjednoduchší spôsobom ako to dosiahnuť je spraviť kvalitné fotografie nehnuteľnosti.
Prečo je kvalitná fotografia nehnuteľnosti dôležitá?
Viac ako 80% informácii z prostredia vnímame pomocou zraku. Zrak je zmysel, ktorý nám umožňuje vnímať svetlo, rôzne farby a tvary. Preto je veľmi dôležité vedieť ako upútať vážneho kupujúceho práve z pohľadu tohto zmyslu. Veď stále platí, že raz vidieť je lepšie ako stokrát počuť.
Uvedieme si malý príklad, kde vizuál hrá veľmi dôležitú úlohu – Modeling. Čo myslíte, aký úspech by mala fotomodelka, keby pri castingu priniesla fotografie vytvorené mobilom, či obyčajným kompaktným fotoaparátom za 100 EUR. Myslíte si, že by získala prácu za tisíce EUR? Rovnako je to i v našom prípade predaja nehnuteľnosti.
Ak spravíte kvalitnú fotografiu nehnuteľnosti, už na prvý pohľad sa odlíšite od konkurencie, ktorá ponúka podobný byt či dom. Zvýšite tým nielen počet záujemcov na obhliadku a hodnotu nehnuteľnosti v očiach kupujúcich, ale v konečnom dôsledku i výšku sumy, ktorá Vám príde na účet.
Preto, ak chcete predať nehnuteľnosť máte dve možnosti:
Ak sa rozhodnete pre druhú možnosť, tak sa síce pripravte na trochu práce, ale garantujem Vám, že tým získate oveľa viac ako jednoduchým znižovaním z ceny. Mám viacerých klientov, ktorí nedokázali predať nehnuteľnosť dlhé mesiace a ja som im ju predal za vyššiu cenu za kratší čas. Referencie spokojných klientov nájdete tu.
Treba si uvedomiť, že kvalitnou fotografiou prilákate väčší počet kupujúcich na obhliadku nehnuteľnosti, ale nie je to jediná vec, ktorú keď spravíte, tak automaticky predáte nehnuteľnosť za vyššiu cenu či za kratší čas. Je to len jedna z viacerých vecí, ktorou si zvýšite šancu na úspech.
Ďalšie veci, ktoré ovplyvňujú výslednú cenu nehnuteľnosti a čas predaja nájdete v Ebook: 12 krokov ako bezpečne a výhodne predať nehnuteľnosť do 21 dní. Dozviete sa v nej presný návod, ktorý používajú tí najúspešnejší na realitnom trhu. Rovnako sa dozviete praktické tipy a rady, ktorými dokážete predať nehnuteľnosť za vyššiu predajnú cenu i kratší čas predaja. A to najlepšie som si nechal na záver. Nebude Vás to stáť ani jedno euro, nakoľko je to pre Vás ZDARMA. Preto neváhajte a sťahujte.
A pamätajte – predaj je otázka čísel. Čím viac potenciálnych kupujúcich príde na obhliadku, tým väčšia pravdepodobnosť úspechu.
Držím Vám palce a v prípade akýchkoľvek otázok ma prosím neváhajte kontaktovať.
Andrej